En vecka med många vänner.

Idag var jag och fotade i Eyre Square shopping centres parkeringshus. Blåste kallt uppe på taket fick jag erfara, men måste göra lite research till mitt proposal till 126 utställningen i juni som ska lämnas in på fredag. Har funderat ut en del idéer till målningar iallafall.

I hissen upp till taket.

Level 4

De senaste dagarna har varit kul, för jag har träffat massor med vänner och haft väldigt trevligt.

* Torsdagen var det föredrag om Galways utveckling och om live art i Galway Arts Centre, en föredragsserie som är del i Dock Discourse projektet. Efteråt gick vi till Bar no. 8 och jag hade en otroligt trevlig kväll tillsammans med Aoife, docks curatorn, Maeve, Arts Centre curatorn, Roisin, Aine och några andra konstnärer. Hade tid att prata om en massa intressanta grejer eftersom det var rätt lugnt, till skillnad från de flesta vernissage/ live at Bar no. 8 eventen då det är så mycket folk att man mest går runt och minglar.

* Fredagen bjöd Catriona hem mig och Andrea till henne på middag och vi hade en trevlig kväll med ett par flaskor vin. Pratade om sci-fi film och utbildningar med hennes housemate Nick och sen gick jag, Cat och Andrea till Galway Arms Inn och pratade vidare och sen slutade det hela i Roisin Dubhs beer garden till tjugo över två på natten då de började stänga. Mycket trevligt!

* Igår fikade jag i Providence caféet med Sarah, Maria och Geraldine som gick i vår klass och som jag inte sett sen vi var på middag hos Geraldine i november. Vi var där i 2,5 timmar eftersom vi hade så mycket att prata om, och så fick jag träffa Marias pojkvän Shane för första gången, trots att de varit tillsammans i 2 år, han var jättetrevlig! Sista tre lördagarna har varit riktiga fikadagar. Förra veckan fikade jag med Aideen och Ollie och Gina från 126 galleriet och lördagen innan dess fikade jag med Aoife.

Under veckan har jag målat den här tavlan. Det är interiören i min ateljé med modellerna och tavlorna som nu är på väg till Syracuse. Den ska inte vara med i utställningen utan jag gjorde den bara för min egen skull. Den är 30x30cm.




Den gamla katedralen där vi har våra ateljéer på tredje våningen. Den nya katedralen, som byggdes på 60 talet är det gröna kupoltaket som syns i bakgrunden.

Jag har grundat den stora tavelduken jag sträckte i måndags en sådär 5 gånger vid det här laget, så ska förhoppningsvis börja måla på den under den kommande veckan om jag kan komma på vilket motiv jag ska ha på den.



Idag var vi i Java's efter min fotorunda och jag läste Sunday Times som vanligt på en söndag. Älskar att dricka kaffe och läsa söndagsbilagorna! Frågan är om det går en dag utan att vi är i Java's?! Ibland går jag dit och tar mig en kopp kaffe som rast i ateljéarbetet, ibland går vi dit sent på kvällen och dricker vin och läser, ibland äter vi lunch där, ibland sitter jag där och skriver och lyssnar på nån som spelar piano på övervåningen... Stans bästa café utan tvekan!

Sean höll på och skrev på en kort novell till sin Creative Writing Course som han går på i Galway Arts Centre på måndagkvällar.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Haha, gud vad du minns bra! Blåmesen är alltid min färgförebild, finaste jag vet. Och gud vad jag gillade den där tavlan med elementet och allt. Och den under, är det en tavla eller ett fotografi?!

2010-02-10 @ 21:08:40
URL: http://enoughisenough.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0