Klippt håret. Före och efter.

Jag var och klippte mig idag. Jag är inte världsbäst på att komma mig för att gå till frissan eftersom jag klipper luggen och hennafärgar själv och ändå bara ska toppa håret, så det drar alltid ut på tiden tills mina toppar är så slitna at jag knappt vågar visa mig i utsläppt hår. Sist jag klippte mig var till vår Graduation ceremoni i början av november 2008. Hade tänkt be mamma toppa mitt hår vid jul men det glömdes bort.

Sist och även denna gång när jag klippte mig gick jag till Connaught School of Hairdressing bakom turistbyrån. Eftersom jag inte ska ha nån avancerad frisyr så sparar man rätt mycket pengar på att gå dit. Sist kostade det €10 men nu hade det gått upp till €17 men det är ju ändå inte farligt jämfört med minst €50 hos en vanlig salong. Jag gjorde även en specialinpackning för €6 eftersom håret var torrt.

Jag tog kort på mig själv före och efter här i ateljén. Som ni ser rök ca 1 dm, men det var jag som insisterade på det eftersom det var så slitet. Känner inte igen mitt hår just nu. Det är så lent och fint och inte det minsta tovigt. Jag brukar normalt sett inte föna eller platta håret när jag duschat, dels för att det sliter på det och dels för att jag gillar när det är lite mer fluffigt hellre än plattat, eftersom mitt hår är så rakt ändå. Därför brukar jag fläta en fläta i håret när det är lite fuktigt och sen spreja lockarna etc. för att få mer volym. På "Före" kortet ser håret väldigt platt ut eftersom jag inte haft i varken sprej eller nåt annat, så så har jag det inte normalt.


Känns alltid lite trist att det alltid blir dags att klippa sig när håret äntligen når midjan.. Var likadant sist. Men jag går ändå runt och njuter av den där nyklippta och salonghanterade känslan idag.

Jag har sån himla lust att shoppa lite fina vårkläder men jag har verkligen inga pengar alls. Har inte kunnat shoppa nånting sen jag köpte kappan med fuskpälsärmar i Dublin i januari. Lite bittert men så är det.

Kommentarer
Postat av: simone

Ser mycket friskare ut :)

2010-03-10 @ 10:29:43
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vad fint det blev! Ditt hår är alldeles fantastiskt.

2010-03-11 @ 16:20:42
URL: http://hallonsemla.devote.se
Postat av: Matilda

Hej,

vilket vacker hår du har, och långt!

Tipsade om dina fina ägg i min blogg, hoppas det var ok...

Matilda

2010-03-18 @ 13:03:47
URL: http://www.hemma-net.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0