Céad míle fáilte!

Jag börjar ju som bekant jobba på turistbyrån den 24 maj. Min supervisor Medbh ringde igår morse och frågade om jag kunde åka med dem på staff training i Dublin den 21 maj, så det ska jag göra. Gillar deras training dagar. Bäst var när jag började där sommaren 2006 eftersom alla nya medarbetare fick en fyra dagarn betald familiarisation tour då vi åkte till en massa sevärdheter i Galway/Mayo/Roscommon, åt middag, åkte båt på Killary fjord, gick på historisk guidning i Galway etc. väldigt trevligt!

Jag måste säga att jag gillar årets TV ad skarpt. Kolla in den här:



Denna ad är för Irlands domestic market och jag har sett den på bio och TV. Den utländska marknaden sköts av "Tourism Ireland" men de samarbetar ju med Failte Ireland.
När jag ringde upp Maeve igår så svarade Aimee och jag blev put on hold och då spelade de samma låt som bakgrundsmusik. Himla mycket bättre än den gamla plinkade midifilen som de hade innan. Man blir liksom glad när man hör den låten. Bandet heter tydligen The Heathers och är från Dublin.

Om ni kollar noga så ser ni att den upplysta hästen från arts festival paraden är med i videon. Tur att jag fick in en fot där en gång i tiden för det är ju utan tvekan det bästa icke-konstrelaterade sommarjobbet jag kunde hitta här.

* Céad míle fáilte = a hundred thousand welcomes på iriska

Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Dom verkar vara duktiga på marknadsföring - eller snarare dom blir duktigare. När jag bodde där för en galet massa år sedan nu så var allt i reklam och marknadsföringsväg nästintill helt värdelöst. Det kändes som dom låg så långt bakom många andra europeiska länder. Men nu verkar det hända saker.

2010-05-09 @ 15:53:08
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0