Till Sverige och tillbaka igen.

Nu har jag kommit tillbaka från mina tre veckor i Sverige, kom hit i förrgår kväll. Jäklar vad mycket jag hann med! Jag hann träffa familjen, mormor, farmor, kusiner, mostrar, grannar, gymnasiekompisar, gamla lärare, vara i Motala, Linköping, Stockholm, fara runt och filma Super 8 i gamla bruksmiljöer, kolla på Hämnden på bio och en massa annat.

Här kommer lite bilder från resan.

Så Liten.

Sofias vintage/antikt butik Drakens Källare i Drakens gränd i Gamla stan i Stockholm. Väl värd ett besök!

http://drakenskallare.blogg.se


Gamla Filmstaden, Råsunda. Underbart att trampa samma mark som Garbo och Bergman.

Götgatsbacken.


Övralid, Verner von Heidenstams hem utanför Motala.

Jag står och Super åttar. Måste skicka filmerna för framkallning nu, ska bli så himla spännande att se hur de blev!

Hemma hos farmor på ålderdomshemmet.

Sofia, Emmelie och Helena.

Jag och brorsan.

Jag gjorde ansiktet och två pumpapajer. Ska föreställa han i Nightmare before Christmas.

Moster och kusiner.

Kusin Emma och lille Douglas.

Vadstenagymnasiet, där jag inte varit sedan jag tog studenten 2004. Jag var där och höll föredrag om utlandsstudier, hur det är att bo utomlands, mitt konstnärskap och jobbet på turistbyrån i Galway (eftersom de läser turism). Det var kul att träffa alla gamla lärare och återse skolan.

Sen har jag tagit massvis med bilder som research material till mitt projekt. Bland annat hittade jag en nästan övergiven by med en hel gata tomma 50-tals hus som jag dokumenterade, men detta ska jag gå igenom och börja jobba med i ateljén så de korten visar jag inte ännu.

Ateljén ja, det blev översvämning i grannateljén i helgen och därpå även i min. Mina grannar fick rädda och bära ut mina saker, som tur var blev inget förstört! Men heltäckningsmattan var svår att få torr och dessutom är den så ful, så idag har jag rivit ur heltäckningsmattan och blottat cementgolvet som jag ska måla istället. Gud så händig jag är, haha! Kommer bli mycket bättre fast en hel del jobb återstår men tänkte att jag lika gärna kunde göra det nu när den var halvt evackuerad och jag ändå inte har börjat jobba med mitt nya projekt ännu.

Har även installerat och fixat i utställningslokalen inför Tulca vernissagen på lördag. Har mätt in projektorn och tunnelvideon projiceras på hela väggen. Jag är helnöjd! Måste ta kort på det sen.

Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Oj oj oj. Du sitter minsann inte still en sekund. Livfullt! Energi! Spark inför vernissagen!

2010-11-05 @ 14:36:42
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0