Jag är tillbaka - som Fever Ray

Ja jag lever. Har bara inte bloggat på mycket länge.

Okej, så lite saker har hänt de senaste månaderna:

Först dog farmor i juni och sen tog det slut mellan mig och Sean i juli.  Jag bor numera i ett delat hus mitt i stan på samma gata som ateljén. Jag delar med fyra andra personer, varav den ena, Siobhan, också är konstnär och gick skulptur året under mig. Där bor även en kille som jobbar med film och gör barnprogram, och så två killar till. Det finns en 15 år gammal katt i huset som heter Pax och nyligen flyttade det även in en terriervalp som heter Elwyn. Är minst sagt lite omställning från att ha haft egen lägenhet i fyra år, men jag börjar sakta men säkert komma tillrätta med saker och ting igen efter en ganska omvälvande sommar.

Jag jobbar för tillfället till en separatutställning i Talbot Gallery i Dublin som ska ha vernissage 11 januari. Jag producerar en serie flat packs som heter "Build your own: Scandinavian loneliness" och ska även visa den stora tavlan i förra inlägget och några andra nya tavlor. Jag har även anställt en tjej som heter Fiona som hjälper mig att producera box setet och en konstskribent som ska skriva en text som ska följa med i lådan. jag fick pengar från the Arts Council of Ireland för att göra projektet.

jag har även vunnit ett konstpris som innefattar en ännu större separatutställning nästa år, men det får jag inte skriva om närmare än förrän den officiella press releases släppts, men kan avslöja att det kommer hålla mig sysselsatt större delen av det kommande året.


Jag var Fever Ray på Halloween. Det var fancy dress party i Galway Arts Centre med spökvandring. Väldigt bra kväll!
Detta är ganska sent på kvällen så make upen har börjat smeta ut sig lite, det var fasiken inte helt lätt att måla på sig själv i spegeln. Fick iallafall många bra kommentarer på min utstyrsel med folk som stoppade mig på gatan och ville ta kort.

Imorgon ska jag till the RHA (Royal Hibernian Academy) i Dublin för då har The National Cotemporary Art Fair vernissage. Det är en konstmässa där alla de stora kommersiella gallerierna i landet deltar och jag ska representeras av Talbot Gallery på mässan, så det är kul!

"Within range" Min andra stora tavla till Dublin utställningen. Den är lika hög som trädtavlan. (92x122 cm)

Sen så kanske jag har gått och blivit lite kär på sistone också, men hur det går med det får tiden utvisa. Måste säga att detta har varit ett så jäkla konstigt år: hemska, sorgliga och dåliga saker blandat med spännande, roliga och fantastiska saker. Kan inte klaga på att inget händer i mitt liv iallafall... Vill inte skriva för mycket om mitt privatliv här, det är därför jag inte känt för att blogga på ett tag, men ska försöka ta tag i det igen.

Och sen fick jag veta nyligen att Sofia och Joel väntar barn och ska flytta till Vadstena och det gjorde mig så himla glad för deras skull! Ser fram emot att träffa dem och mysa när jag åker hem och hälsar på till Jul. Och så fick min kusin Jimmy och Zanna en liten Sixten förra helgen. Barnen tycks ploppa ut lite överallt just nu. Själv är jag ungefär så långt från allt det där som man kan komma i mitt liv... på både gott och ont.
Ja, det var en liten uppdatering iallafall.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Skönt att höra att du är okej efter allt som hänt! Livet är föränderligt, verkligen.. Du är jätteduktig och jag är ett stort fan av din konst. Älskar att du får med både natur och arkitektur i dina tavlor, och färgerna är alltid så fina. Hoppas kunna köpa en tavla av dig nån gång, men svårt att få hit till Sverige såklart... Lycka till med allt inför nästa uställning! Vad kul att du har stora projekt att jobba med framöver! Jättefint smink på partyt. Själv var jag Princess Mononoke (från studio-ghibli-filmen), lyckades ganska väl dölja min gravidmage i den utstyrseln. Hade först tänkt vara Stinky från muminböckerna (en svart klump, enkelt liksom).

Bild på min egensydda kostym:

http://karibor.dreamhosters.com/annat/blandadebilder/halloween/

2011-11-04 @ 23:48:46
URL: http://toccata.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0