E.T har hittat hem! (till mig)

Jag älskar verkligen Simon community affären. Imorse hade de coffe morning och bjöd på kaffe och sockerkaka (men någon kaka blev det inte för mig). Sen hittade jag världens finaste E.T docka för bara 4 euro!! Tog med den till skolan och alla tyckte den var jättecool. Titta!
image310

image311

Jag älskar såna här figurer från olika filmer. Har en stor R2-D2 plus hans kompis som var med i första filmen, Marwin roboten från Liftarens guide till galaxen, Happy feet pingvinen som kan dansa etc.

I skolan målade jag klart bilden jag höll på med igår, fortsatte grunda mina stora tavlor 2 lager och började på en ny bild. I think I'm onto something för det känns som om det har lossnat eller hur man ska säga och jag vet hur det ska va helt plötsligt! :D

image313


image312

Lämnade tillbaka två filmer till videobutiken: Seraphim falls och Edmond. Båda hade väldigt skruvade slut. Seraphim Falls är den med Pierce Brosnan och Liam Neesom som cowboys. Var ok men inte så bra som jag trott, de bara jagades hela filmen. Edmond var väldigt skruvad och tragikomisk, faktiskt bättre än mitt första val i butiken, anledningen att jag tog den var att man fick 2 filmer i 2 nätter för 5 euro. Glad för det för den var bra! Handlar om en rik affärsman som hatar sitt liv och frun och lämnar henne och sticker hemifrån till the red light district för att få sig ett ligg och lite spänning. Han är dock så dum att han inte inser faran i de situationer han hamnar i och hans skeva livssyn gör att han själv blir farlig för sin omgivning...

Nu har jag tryckt i mig en massa corflakes och nötter eftersom jag inte hinner laga kvällsmat och nu måste jag klä om snabbt och sticka till vernissagen i Galway arts centre. Sen senare ikväll ska jag ringa tjejerna och vi ska gå ut med folk från skolan till Bar no 9 nere vid the docks. Kan nog bli kul!

Kommentarer
Postat av: emma

hej! Vart har du köpt ET dockan? hemsida kanske?

letat som en galning efter den dockan

2009-05-19 @ 23:23:56
URL: http://emmzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0