Hemma (och det är fredag!)

Vi hade en trevlig kväll igår. Bar no 9 var packad med college folk, pratade med Lorraine, Collette, Maria, Sarah, Roisin och  Eimhin (uttalas Evan). De flesta kände jag dock inte eftersom det var folk från ettan och tvåan mest. Sen gick vi till The Roisin Dubh. En musikpub som har bar på övervåningen och i första rummet och en konsertlokal i största rummet, men vi kom dit vid 12 när andra stället stängde, så från den tiden till 2 när allt stänger här så har de en DJ. Maeve och några andra var också där, men jag pratade inte med dem, såg dem bara som hastigasts. (de var liiite fulla kan tilläggas). Själv drack jag bara en vodka med tranbärsjuice, en kopp te och en tranbärsjuice för jag skulle upp tidigt idag så ville inte vara bakis, plus att jag, som jag nämnt tidigare, knappt tål någon alkohol eftersom jag knappt har druckit alls de senaste månaderna.

Lorraine tjurade för att hon inte gillar Roisin Dubh och ville gå till en nattklubb vid eyre square istället, men det ville ingen annan. Hon klagade att hon inte kunde vara där för att så många minnen kom över henne eftersom hon och hennes ex alltid gick dit. Men det var ju ett år sedan de gjorde slut! Maria sa till mig att hon och Donal brukade minsann också gå dit och de gjorde slut för bara 2 månader sedan, men hon klagade inte. Sen tjafsade Lorraine om att hon inte gillade "to hang out with all these arty-farties" men varför går man då på en konsthögskola?? och så tyckte hon att alla pubar kring mina kvarter var trista och "gayiga" och att hon aldrig gick ut i den här delen av stan. Fan vad trött jag var på henne... Hon och Sarah blev visst nästan osams i taxin hem fick jag höra av Maria. Båda två var väldigt fulla, och stackars Maria som inte dricker hamnade emellan. Hon delar ju hus med Lorraine och Sarah bor på samma gata. Jag är glad att bo i stan nu, särskilt som vår lägenhet ligger 2 min promenad från the Roisin.

De två var såklart inte i skolan idag ;)

Jag var i allafall duktig och grundade färdigt mina målardukar och målade klart tavlan jag börjat på igår. Pratade med Deirdre och hon har börjat gilla vad jag gör nu, jämfört med alla klagomål för några veckor sedan så jag ser ljuset hehe!

image316

Imorgon ska vi till Westport jag och Sean. Var några veckor sen vi var och hälsade på hans familj så det blir nog trevligt. Anthony (seans kompis) ska ge mig en förlängningskabel till mitt modem också och så ska jag o Sean gå ut och äta imorgon kväll för att fira min födelsedag. Jag har förresten köpt ännu en present till mig själv som Sean ska ge. Det fick kosta ungefär 500 kr, så jag köpte en CD med Wallis Bird, som ska spela i Roisin Dubh på torsdag. Har just upptäckt henne. Vi ska dit på torsdag har jag bestämt :) www.myspace.com/wallisbird

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0