Varfor allt pa samma dag?

Ja nu har de allt fatt ihop det. Tre utstallningar som har vernissage samma kvall! Imorgon kvall alltsa. En hel del studenter i mitt college, framst forsta och andra ars elever men tva tjejer ur min klass ocksa har en utstallning i huvudcampuset. Den oppnar imorgon kvall och sjalvklart vill de att vi ska komma pa oppningen.

Sen sa har Galway arts centre sin vernissage imorgon kvall med skulptoren Andrew Kearney och det ligger ju rakt over gatan fran dar jag bor, plus att jag hjalpte till att fixa med utstallningen i lordags. Sa jag kommer att ga pa den istallet.

Sen finns det ett galleri i Salthill som heter Norman Villa som ocksa har vernissage imorgon kvall med Maeve Curtis som gick har forra aret och som jag kanner, min tutor fran forsta aret John Brady samt en annan tjej som gatt har. Den oppnar dock lite senare sa att man ska ha tid att promenera fran Galway arts centre bort dit. Sa dessa tva kommer jag ga pa. College utstallningen ska jag se nagon annan dag, och sa ligger det ju dessutom helt pa motsatta sidan av stan, sa om man gar dit sa tar det evigheter.

Typiskt dock att alla bestamt att ha det samma dag! Ser i allafall fram emot att se de tva jag ska pa, Maeve ar jattebra tycker jag, sa ska bli spannande att se vad hon gjort pa sistone. Alla ska tydligen ut sen efter college utstallningen, sa da ska jag haka pa dem :)

Haller sjalv pa och malar hela dagen idag. Och sa har jag fatt mina stretchers sa jag ska borja stracka tavelduk nu ocksa. For tillfallet sitter jag i biblioteket. At just lunch men orkar inte ga upp och jobba precis an, lite rast maste man ju ha!

image307

Den har bilden tog jag pa mig sjalv pa min 21 ars dag 2006. Kameran stod pa ett stativ. Hela serien finns pa min hemsida under photos>, projects   www.ceciliadanell.com

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Vilken fin bild, lite Alice i underlandet känsla...

Postat av: ella

va fin bild!!!=)hare bra!

2008-04-09 @ 17:48:03
URL: http://ellisgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0