And so we wished each other a happy Christmas...

Idag var jag på vernissage i Galway Arts centre. Det var en open submission print utställning som öppnade. Aisling och några andra tjejer som gick print i college var med. Jag träffade på Maeve Curtis och sen efteråt så gick jag med Aisling och några fler till puben bredvid, Mc Alinden's som ligger EXAKT rakt över gatan från vår port, fast jag hade ändå aldrig varit där! Är en riktig local's bar på dagarna men var faktiskt trevligt där på kvällen. Pratade en massa med Aisling, Sinéad och en annan tjej jag träffat ett par gånger men aldrig minns namnet på. Drack ett par glas vin och pratade om våra strävande konstnärsliv och om Dee som har blivit en sån jäkla gobshite och ignorerar oss, mig bla. för att jag vann paint student of the year istället för hennes bästis Tom. Ja, hmm jag tänker då inte vara schysst mot henne i fortsättningen... Var så jäkla trevligt att träffa särskilt Aisling, hon bor ju i Cork nu. Sen var jag tvungen att gå hem vid halv 9 för jag måste slå in paket och spritsa pepparkakorna eftersom jag ska till Westport imorgon.


Sinéad och Aisling (kortet är inte från ikväll och inte taget av mig)

På eftermiddagen tog jag bussen till Ballybrit för att lämna in en tavla till g126 member's show, en konstgrupp jag är medlem i. Ligger ju så satans långt bort bara och bussen går inte hela vägen, och så regnade det också. På vägen hem gick jag till mitt gamla college för att ta bussen eftersom jag inte visste hur ofta den andra gick men då var jäveln nästan en timme sen eftersom det var helt hemska trafikköer. Kom till hållplatsen 4 och pratade med en man som går part-time kursen i college och pratade om konst etc. sen gav jag upp 20 i 5 och gick till rondellen längre bort eftersom det går fler bussar där. Då började en byggjobbare och senare en tjej som jobbade på ett café prata med mig. Oj, vad alla främlingar var pratglada idag, haha! Tillslut kom det en buss klockan 5. Typiskt att det alltid ska regna när bussarna är sena, för annars kunde man ju gå in till stan. HATAR infrastrukturen i den här stan (landet)! Önskar att de hade såna där tavlor som skriver hur många minuter det är kvar tills nästa buss så att man hade någon aning....

Hmmm, ja, nu ska jag väl spritsa pepparkakor och slå in paket då. Hade tänkt att hännafärga håret, för det har blivit lite utväxt, men det får kanske vänta, för jag orkar inte sitta med det i håret i 3 timmar nu när klockan redan är över 9...

Blev iallafall bestämt att jag ska till Westport och klä Seans föräldrars gran imorgon (det är ju tradition nu ju!) och sen kommer Sean på kvällen efter jobbet. Ska försöka ta oss tillbaka till Galway lördag kväll så vi kan gå på konserten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0