Da Tang noodle house

Dit ska vi ikväll klockan 8 på middag! ska bli mysigt :)

Jag vet redan vad jag ska ha, för jag kollade på menun när jag gick förbi: Noodles with chicken, prawns, chinese leaves and mushrooms, mmmmmm vad gott!

I skolan höll jag till nere i print och förberedde en screen och sen tryckte jag resten av dagen. Drack te med Nora på förmiddagen och vi pratade om att åka hem och hälsa på. (Hon är från tyskland). Vi sa att alla andra som studerar i sina hemländer kan använda alla sparade pengar till att åka på semester till olika ställen, medan vi alltid använder våra sparade respengar till att åka hem och hälsa på. Dessutom sa vi just det att om man varit på en vanlig semester så brukar man oftast vara glad när man kommer hem o kan berätta om alla upplevelser etc, men när man kommer tillbaka efter att ha hälsat på hemma så känner man sig alltid nere i minst en vecka eftersom man hade så roligt och saknar familjen och vännerna och när man kommit tillbaks så känns allt så tomt och tråkigt innan man ställt om sig och kommit in i livet här igen.

jag gick in på turistbyrån o frågade efter Maeve, chefen men hon var sjuk. En annan tant som jobbar där, minns inte vad hon heter sa dock att ansökningsperioden för sommarjobb redan gått ut förra veckan! sen frågade hon om jag hade med mig mitt cv, men jag sa att de redan har det från förra året, för jag har inte jobbat någon annan stans emellan. Jag menar hallå, jag har jobbat där i två somrar, måste de vara så formella att de ändå kräver ny cv och personligt brev när man ansöker??! Hon sa i allafall att jag kunde göra ett försök att ringa Maeve på måndag, men det lät inte så lovande precis. På ett sätt är jag arg, på ett annat är jag nästan glad, för egentligen vill jag inte jobba där i år igen, det är bara det att det inte finns så mycket annat och att de betalar bra. Ja, det är ju själva grejen: de betalar ca 12 euro i timmen medan servitrisjobb etc bara är runt 8.30 euro...

Min dröm skulle vara att åka över till London o jobba över sommaren och sen komma tillbaka hit på hösten och jobba deltid och samtidigt hyra en atelje i stan så att jag kunde jobba med konsten. Men det går aaaaldrig. För det första har inte Sean råd att betala för lägenheten själv, och jag vill inte att vi ska behöva flytta bara för 3 månaders skull när vi äntligen fått det här stället, dessutom så kostar det ca 1000 kr i veckan att hyra en atelje och det skulle jag inte ens ha råd med om jag jobbade heltid, och om jag nu jobbade heltid så skulle jag ju inte ha tid att arbeta i ateljen, så det skiter sig totalt!!!

Dagens:

image87

På väg till bussen.
image89

Jag drack kaffe med Sean i Amnesty shopen, vi satt ute, det var inte alls kallt, så våren är här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0