Idag är det den dagen ja...

Vi firar ju inte något särskilt idag eftersom vi redan var ute och åt igår kväll. Såg dock en hel del folk på stan med rosor i famnen och ett frenetiskt letande bland Valentines korten i Eason's.

Jag jobbade med min målning i skolan i flera timmar, fixade små detaljer, gjorde buskarna etc. Pratade även en hel del med Sarah medan vi jobbade. Hon ska jobba i London över sommaren, men för henne är det ju lätt, för hon har varken pojkvän eller lägenhet, hyr bara ett rum som hon ändå ska flytta ut ur när college är över. Hon sa att jag kan ju åtminstone komma i några dagar och hälsa på. Jo får väl bli så då kanske.

image90

Sen gick jag runt på stan som en idiot nu på kvällen och letade efter någon fin tröja till Seans systerson Callum som fyller två. Vi ska dit på lördag. Ville inte köpa någon helt vanlig randig/blå tröja som han redan har massor utan något lite exklusivt. Märkeskläderna t ex Tommy Hilfiger kostade ju 600 kr så nej tack, men till slut hittade jag en frän tröja i Monsoon som har ditbroderade applikationer med en sprutande vulkan och donosaurier och är färgglad och kul. Den kostade 25 euro, så den fick det bli.

Köpte smoked gubbeen ost och rågbröd till kvällsmat, gott! Hade tänkt att gå och träna idag, men nu när jag kom hem just före sju så var jag så hungrig att jag ville äta, dessutom var mina ben som klumpar efter att ha stått upp och målat hela dagen, sen gått in till stan på en halvtimme, (trafiken var så seg så orkade inte vänta på bussen) och sen gått (skyndat) runt på stan i 2 timmar...

Imorgon måste jag upp tidigt för jag och några andra, som jag inte vet vilka, ska träffas 9.30 och sedan packa in oss i några bilar och åka ner till The Burren i county clare där vi ska kolla på The Burren college of art och en utställning i ett gammalt postkontor med en av mina tutors, Deirdre O'Mahony.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0