Pancake Tuesday!

Idag är det semmeldagen i Sverige, men här på Irland är det Pancake Tuesday. Blir alltså ingen semla för mig utag, utan pannkakor! Jag var i affären på hörnet och köpte ägg, citron och hallonsylt. "Making pancakes?" frågade tjejen i kassan :)

Pratade lite om olika sorts pannkakor med Lorraine, Maria, Sarah och Loretta. Det visade sig att Maria och Lorraine gör de tjockade som är sed här, medan Loretta och jag gör de tunna, som de kallar crepes. Sarah äter sina med sirap, lorraine vill ha grädde och sylt och Maria gillar citron. Jag ska ha några med hallonsylt och några med citron och socker.

Skiter i träningen idag när jag ändå ska äta så onyttigt. Annars när man kommer hem därifrån så vill man alltid vara nyttig.

Gjorde inget konstruktivt i skolan, var bara på två föreläsningar. På morgonen var det en med en konstnär som heter Susan MacWilliam http://www.susanmacwilliam.com

Hon var med i Claremorris Open Utställningen med mig i september och båda två vann pris. Hon kände igen mig och sa att hon verkligen gillade mina målningar och trodde att jag redan gått ut skolan. Själv har hon ju över 10 års erfarenhet och residencies i New York etc. under bältet så lite häftigt att jag vann bland alla såna väletablerade personer :)

Föreläsningsserien är organiserad av Aideen Barry, hon gick på min skolan förr, men nu är hon en av Irlands mer kända konstnärer och var med i ca 40 utställningar och projekt förra året! Hon är även visual arts representative för västra irland bla. Hon ser riktikt gotisk ut med långt korpsvart hår, kajal och enbart svarta eller röda kläder. hehe

Det var en jumble och cake sale i skolan idag så jag köpte en muffins, banankaka och så ett par örhängen och ett hårband. Örhängena är jättesnygga o kostade bara 1 euro :)

Lånade även skolans digitalkamera (Canon EOS 400D) och tog kort i studion m.m Jag måååste ha råd att köpa en systemare  snart, är sån skillnad mot de enklare varianterna så mina ögon gråter...


Maria, Lorraine och Sarah i ateljen. Loretta ute i korridoren.

image58
Min del av ateljen.

  
Maria utanför ateljen, jag hemma i hårbandet och örhängena från textiltjejernas jumblesale.
image62

image63
Provar nya skorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0