External kommer idag

Ja, nu har jag just ätit frukost. Rostat fullkornsbröd med god lagrad Boxholmsost , ja Sofia, den är allt bra god den! Jag tog med en till mig och Sean och en till hans föräldrar från Sverige.

Ska till skolan nu och sandpappra och grunda mina taveldukar igen. Måste få tag på Davey bara så att jag får lite mer vit emulsion, fär den tog slut igår, trots att jag fick en fjärdedels hink av honom.

Sen klockan 1.50 ska jag ha samtal med en External assessor som heter Brian Fay. Han ska kolla på vad vi gör nu och sen ska han bedöma vår degree show i vår. Kollade upp vad han gör på internet. Han hade en utställning där han använt röntgenbilder av olika kända tavlor av bla Vermeer och sedan ritat teckningar där han fyllt i varje spricka i färglagren som kommit fram på röntgen, rätt coolt. minns att jag läste en artikel om det i Circa art magazine förra året, så han är det alltså.

image9

Brian Fay - Efter en målning av Vermeer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0