Gick på en utställning också

Glömde ju skriva att jag även tittade in på Galway Arts centre på vägen hem, ligger ju liksom tvärs över gatan från vår lägenhet. De har just öppnat en utställning som handlar om Inishlacken, en ö där konstnärer kan bli antagna till residencies och alla konstverken i utställningen hade skapats av konstnärer under deras residencies. Vissa grejer var riktigt bra, t ex en tjej som gjort en massa pappersfigurer, bla åsnor, som snurrade i en glaskupa och gjorde ett skuggspel på väggen.

Min fotografi Tutor Jim Vaughan var också med
. Han hade tagit svarta medium formats kort där han kollade genom folks fönster ut på ön. Rätt bra faktiskt.

Ändå vet jag inte om ett sånt residency skulle passa mig, för jag är inte så intresserad av att avbilda karga klippor och små stenhus. Jag skulle hellre göra ett residecy i en stad där jag kunde jobba med arkitektur och samla objekt m.m

image42
http://www.galwayartscentre.ie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0