Metamorphosis

På morgonen idag så kom jag för en gångs skull iordning ganska tidigt och tog den tidiga bussen till skolan. Väl där så letade jag som en galning efter en irriterande liten dam som heter Maire och som vi ska lämna in våra theses till. Hon var såklart inte på sitt kontor. Sen kom hon in i datasalen för att fylla på skrivarna o sa att jag kunde komma ner till henne om en kvart efter att hon varit på rast, men sen såg jag inte till henne på resten av dagen, trots att jag gick och kollade efter henne säkert 10 ggr! Irriterande som sjutton!!! Jag tycker att det är kasst när man ska lämna in sin thesis den här veckan o sen har man ingen att lämna den till.

Skulle även göra några fotokopior. Man måste lägga pengar i en automat för att få ett kopieringskort till maskinen. Den var trasig i vanlig ordning varpå man kan köpa kort på kontoret, men kontoret var självklart stängt i två dagar står det på dörren, alltid blir man motverkad!

Klockan 1.30 skulle vi samlas vid Galway Arts Centre och kolla på en utställning med två irländska konstnärer, Stephen Loughman och Mark O'Kelly. Jag var där på öppningen i december eftersom vi bor precis mitt emot, men nu pratade lärarna om bilderna m.m och så köpte jag katalogen. Loughman var mycket bättre i en annan utställning jag såg i Dublin 2005, men Kelly war jag imponerad av. Jag åkte dit tillsammans med sarah och så mötte vi Maria i stan eftersom hon varit iväg och lämnat sin thesis till bokbindaren.

image19
Stephen Loughman

image21

Mark O'Kelly

Jag smet lite tidigare från utställningen för det blev lite väl segt när man sett det förut och vi skulle diskutera varenda tavla! Jag kopierade mina papper i ett ställe här i omgivningarna samt köpte en rolig orm och några orange underlägg i en second hand affär.

Sen gick jag till ett jättemysigt cafe i Kirwan's lane som heter Cobblestones. Där hade jag faktiskt aldrig varit tidigare. Tanten som äger det var jättetrevlig och en Koreansk tjej som jobbar där hade just bakat choklad och grönt te muffins, något jag aldrig ätit förr och de var supergoda! Jag började läsa i min Franz Kafka bok jag köpt för ett par dagar sedan. Metamorphosis är verkligen jättebra och får en att tänka till lite. Det är den historien som handlar om en man som vaknar en dag och upptäcker att han förvandlats till en jättespindel, Kafkas mest kända.
Gjorde ett test på www.nd.edu/~ljordan/metamorphosis/ för att se vilken Metamorphosis karaktär jag är, tydligen så är jag kocken. ja, jag skulle nog inte vilja vara en gigantisk spindel i allafall ;)


Which character from Kafka's The Metamorphosis are you?
Quiz by: Purple Butterfly



Jag blev lite förvånad när bordsduken bredvid mitt bord plötsligt rörde sig och jag upptäckte att en grå terrier låg och sov på en filt under bordet :)

Sen ville jag inte gå hem direkt eftersom jag ville koncentrera mig helt på att läsa och jag blir så lätt distraherad här hemma, så jag gick och kollade runt på några olika pubar var det kunde tänkas vara mysigast att sitta innan jag bestämde mig för The Roisin Dubh. Där satt jag framför den sprakande torvbrasan och läste och drack kaffe i en och en halv timme tills jag läst ut historien, det var väldigt mysigt måste jag säga.

Nu har jag kommit hem, efter en hel kanna te och en kopp kaffe känner jag mig nästan lite hyper ;) Snart kommer Sean hem och då vill han att vi ska gå ut och äta i någon pub eftersom han fick en 40 euro check från elbolaget igår där det står att det är kompensation för att de inte behandlat honom prefessionellt eller vad det nu stod. Sean kan inte minnas att han behandlats dåligt av dem, men om de tycker det så tar vi gärna emot kompensationen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0