Seans romantiska drag

Idag var vi båda lediga för en gångs skull. Jag vaknade vid sju och då sa Sean att han ville gå en promenad om en stund, men jag sa att jag ville med, så kunde han inte vänta till 9 åtminstone så att jag fick sova lite till. Sagt och gjort, jag somnade om och vaknade självmant runt kvart över nio, bara för att upptäcka att Sean var borta. Så jäkla typiskt tänkte jag, nu har han gått promenad själv utan att väcka mig iallafall!

Så jag gick upp och duschade och klädde på mig och sen upptäckte jag att det varken fanns bröd eller rismjölk till flingorna hemma. Ingen frukost alltså! Ringde Sean för att se var han var och han sa att han var och fikade på Food for Thought i stan. Han sa även att han inte gått promenad än utan väntade på mig, och så ligger ju cafét precis bredvid hälsokostaffären så han lovade att köpa rismjölk och cornflakes till mig på vägen hem.

När han kom hem ca en kvart senare så hade han med sig en blomma ( en orange lilja) och två presenter till mig. Det var actionfigurer föreställande Wall-e och Eve från filmen vi såg förra veckan, och jag hade ju sagt att jag skulle försöka hitta en Wall-E figur till min friendly robot collection. (jag samlar bara på snälla robotar). Han hade varit i leksaksaffären i Terryland och köpt dem och hade t om ringt dit igår bara för att höra så att de hade dem! Jag blev så glad, för det hade jag verkligen inte väntat mig! Det där gjorde verkligen min dag måste jag säga :D






Jag vet att jag är en nörd, men det får man vara!

Sen gick vi en promenad ut till Shantalla och Newcastle och stannade till vid Universitetet där vi kollade på en Walker Evans utställning som är del i Galway Arts festival. Det var kul att se för jag har läst om honom på fotografin i skolan. Han tog kort på amerikanska landsbygden under 30 talets depressionsår.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Hej! Vad härligt med en ledig dag tillsammans! Och till och med fint väder. Well, ett tag i alla fall. Ah, jag måste bara berätta, jag var på avskedsfest för en svensk tjej här som åker hem till Sverige efter några år här, och vem var på festen om inte tjejen du skrev om för några dagar sen! Hon som kom in på turistbyrån och ville åka hem på en gång! Det måste ha vart hon alltså, precis allt stämde in och hon malde på om att hon var så trött på att festa och att hon bara ville åka hem och what not. Ha! Så weird. Alla andra hade kul i alla fall. Men verkar som att hon inte cyklat till Dublin i alla fall... Jag var bara tvungen att berätta. Hoppas allt är bra! Vi hörs! Kram Anneli

2008-07-26 @ 21:07:20
Postat av: Victor

Jag upptäckte precis att du målar tavlor. Jag tycker verkligen om den touch du har på dina tavlor, och skulle vilja fråga om du vill gå med i ett kollektiv med kreativa artister, Loud Major. Jag håller just på att jaga ihop en ny kull, och om du vill så är du mer än välkommen. Du kan maila mig om du är intresserad så berättar jag mer för dig. Sedan att du förmodligen är den bloggare med bäst musiksmak jag stött på gör ju inte saken sämre. Jag menar, du gillar både Ummagumma och Ommadawn, och snackar Mazzy Star!



/V

2008-12-19 @ 10:56:23
URL: http://www.loudmajor.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0