Galway arts centre vernissage

Gick på vernissagen klockan 6. Det var trevligt, pratade lite med co-ordinatorn Maeve om utställningen med 3rd year paint students som hon är curator för. Sen träffade jag min tutor Fionna och Philippa Sutherland, en konstnär som vi hade lite i tvåan och som hade tavlor med i utställningen, hon är sååå trevlig, frågade massor om mina grejer, vad jag jobbar med, att hon verkligen gillade det jag gjorde förra degreeshowen etc. Hon är ju kompis med Fionna så hon berättade att vi har rätt mycket just nu med assessments nästa vecka och så, men att jag gjort en så bra video före jul som Philippa bara måste se. Va, är så superglad att Fionna faktiskt sagt så mycket positivt om mig på en och samma dag!

Träffade även Austin, dataläraren. Han är på alla vernissager :) Imorgon är det vernissage igen i the City Museum med 3rd year textiles students och den öppnar han, och sen på måndag är det vernissage i skolan med Maeves 3rd year paint exhibition.

Höll på med min lilla rumsmodell. Blir galen för jag har en bild i mitt huvud av hur jag vill ha installationen men detta land var ju så fattigt på 60-70 talet att ingen ägde några designprylar, så det går ju inte att få tag på något jämfört med Sverige/England.... Vad jag vill ha är skalet till en gammal TV som jag kan sätta en ny monitor i och en snygg soffa och soffbord, alternativt matsalsbord och stolar.

image139 image141

image142
Joooo, drömma går ju!

Kräks snart på att jag blivit av med 4 (!!!!) saker i posten. Törs aldrig mer skicka efter något. Antingen så snor någon grejerna på posten, eller så är det någon som stjäl det ur vår brevlåda, och brevbäraren kommer ju först vid lunchtid så kan aldrig vara hemma o vänta på honom. Min lp skiva jag vann p e-bay för en månad sedan har inte kommit, trots att jag vet att säljaren skickat den (han erbjöd sig tom att refunda beloppet), min efterlängtade Stina Nordenstam skiva som är så svår att få tag på har inte kommit, mammas paket med telefonladdaren jag glömde i sverige och godis från tysklandsresan har inte kommit, materialproverna från england har inte kommit. fan, fan vad sur jag blir! Ringde posten förra veckan men de sa att de inget kan göra utan ett tracking nr, men dessa är ju inte rekommenderade!!!

Har ju även skickat efter en signerad Ane Brun skiva som släpps nu i dagarna, så får väl inte den heller förstås...
Testade ett nypp sätt att poppa popcorn ikväll, nyttigast möjliga:
Tag en microvågssäker skål, täck botten med popcornskärnor, täck över (stramt) med plastfolie, poppa i micron på full effekt ca 3 min. Det funkar, och ingen olja behövs, men de smakar i stort sett inget, så det blev till att salta en del :)

Kommentarer
Postat av: Nina

Men shiit. vad trist det där med posten. Hoppas verkligen inte att någon stjäl dina grejer. Men i dagens samhälle både i sverige och utomlands kan man inte liuta på någon tyvärr..

Sätt upp kamera vid postlådan =)

Nina

2008-03-07 @ 13:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0