Måla, måla hela dagen!

Idag har jag målat två små bilder, skiva med linneduk på och oljefärg har jag använt. Det är två motiv från Fittja.
image136

Alla har mycket att göra eftersom det är assessments på måndag. Annars blev jag Maria o Sarah lite sura på sculpture folket för tydligen ska de ut i natt men sa inte ett ord till oss o frågade om vi ville med medan Maria gck och frågade alla dem sist vi skulle ut! Deras ateljeer är ju i samma korridor som våra och vi pratar jämt med dem så de hade absolut ingen anledning att inte fråga. Ja, vi ska väl inte fråga dem nästa gång vi går ut helt enket...

Är också så jävla trött på Tom i min klass. Han gör så himla svår, filosofisk, minimalistisk konst och tycker att han står över alla andra. Han är ju på samma nivå som lärarna minst och en riktig konstnär medan vi andra bara är amatörer typ. Värsta är att lärarna älskar honom och han är så jävla självupptagen hela tiden. Nu har han och hans kompis Dee fått för sig att de inte kan koncentrera sig för att vi pratar för högt i ateljeerna. Men hallå, det är inte ett klassrum, man måste väl få prata när man jobbar, vi står ju inte bara o snackar skit utan pratar ofta om olika grejer vi gör etc! Han har klagat till lärarna så nu har de sagt till oss att vi måste vara mycket tystare och kan prata i matsalen istället, bara för att det är Tom så får han bestämma över alla, borde det inte vara majoriteten som bestämmer?!!

Blir så jävla trött! Han gick tillochmed in i Cat, Geraldine och Roisins atelje o sa att Geraldine skulle vara lite tystare så han kunde jobba. Ger är typ mammas ålder och världens snällaste, så hon sa såklart ingenting till honom utan blev bara så paff. Han skiter fullständigt i om han gör sig osams med hela klassen för han står ju över oss i allafall. Förr tyckte jag de andra var lite väl hårda i orden när de talade om honom men nu håller jag faktiskt med, han är så himla jobbig, o lärarna, särskilt Deirdre bara äääälskar allt han gör. Han jobbar bara i vitt och ljusgult etc. och pressar färg genom nät och gör tjocka enfärgade lager som krackelerar etc. Sen läser han värsta filosofiska grejerna om hur moln inte finns för att de inte går att ta på etc och tror han är något. Han kommer snart få slut på ideer hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0