Mamiya c330 kamera

Jag fick låna Deirdres medium formats kamera idag (en av våra tutors), eftersom hon har en 80 mm macro lins så att man kan komma riktigt när, vilket Hasselbladen skolan äger inte har. grejen är att den är bra mycket mer komplicerad än skolans Mamiya eftersom den har två linser, en man tittar egenom och en där bilden tas, vilket betyder att man måste beräkna skillnaden i höjd mellan linserna så att inte det man vill ha med kommer utanför bild. Som tur var medföljde en manual så jag tror jag fattat hur det funkar nu ;) Det ska tydligen vara en ruskigt bra kamera som tillverkades på 70 talet, så ska bli roligt att använda den imorgon.

image414

Efter college åkte jag till Salthill för att hämta ut en rulle film, köpa mer film samt lämna in en rulle som Deidre hade när jag ändå skulle dit. Jag hann precis innan stängningsdags.

Sen gick jag till Galway arts centre på vernissage. Det var två utställningar som öppnade, jag gillade båda. Min favorit var dock på tredje våningen där en tjej hade målat arkitektur i Galway etc. är ju mitt favorit subject matter. Sen pratade jag med Austin Ivers en stund, han är data lecturer i college, samt grundade g126, en konstnärsförening med utställningar etc som jag också är medlem i sen rätt nyligen. Han är himla trevlig! Jag frågade honom om hur man skulle bära sig åt för att komma med i kön för att få en studio i Engage studios i stan, för han är medlem där. Han gav mig numret till en tjej jag skulle kontakta där och berättade lite om det etc.

I skolan så började jag måla på min nya tavla. Det gick bra och jag är nöjd med resultatet så här långt.

image415

Just nu går det något program om beauty pageants för småbarn i USA på channel 3, så himla sjukt det ser ut!!

Jag laddade ner Forbidden Planet igår kväll, så den filmen ska jag kolla på ikväll. Jag är science fiction nörd på sistone!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0