Under ett berg med jord (Oväntat bra kväll igår!)

Jag gick till Bar no 8 runt kvart i 9, blev lite försenad eftersom jag beställde vykort etc med min bild till degreeshowen. Det var packat där och de visade en massa olika videokonst projicerad på väggen samt på några små TV apparater. Vissa av verken var bra, men de flesta fattade man inte så mycket av ;)

Två av mina favoriter var en där de hade fått olika kändisar, bla Pete Doherty, att läsa en vers var ur Edgar Alan Poe's dikt The Raven och en annan där det var närbild på ett öga och en som förde en nål närmare och närmare ögat utan att personen blinkade medan ljudet blev starkare och starkare så att man trodde att det byggde upp för att något skulle hända. Riktigt läskigt var det!

Två performances var det också. En tjej som stod i evigheter framför en spegel och dansade till musik hon hörde i sin iPod och en kille som låg på ett bord med en slang att andas ur medan en annan kille hällde jord över honom och sen låg han under jordhögen i ca 20 min och andades genom slangen. Lite konstigt ;)

Pratade inte med någon direkt först eftersom alla kollade på grejerna som pågick etc, men träffade på Sharon och John från sculpture bla. Sen senare på kvällen blev det dock skitkul! Aisling, Sinead och några andra kom dit och så pratade jag en massa med ett par tjejer som går i tvåan och verkade lite impade av att höra om våra degreeshow förberedelser etc. De var trevliga! Såg Selma och så Maeve från Galway Arts centre där men jag pratade aldrig med dem för de var upptagna hela tiden. Selma pratade oavbrutet med två av våra tutors, de är nog impade eftersom hon lyckats sälja några verk till Tate Modern i London och typ skrytit om henne inför oss i skolan ;)

Hade bra diskussioner med Sharon och Ash om skolan, vad vi ska göra efter, om att sälja konst etc etc Jag och Sharon pratade om hur mycket vi älskade skolans Hasselblads kamera och att hon ska gå en fotokurs i två år efter detta nere i Cork och så sa de att jag absolut måste komma och hälsa på dem i Cork efter att de flyttat ner efter College. Det har Sarah också sagt, så får väl bli en hälsa på weekend där nere nån gång :)

När puben stängde halv ett så gick vi vidare till The Roisin
. Vi hamnade ute på takterassen och där pratade jag med en kille som går i tvåan som jag inte heller träffat förut samt ett par tjejer ur textiles etc. Var kul att så himla mycket konstfolk tagit sig till bar no 8 och hoppas det blir lika kul nästa månad!

Gik hem runt kvart i två, men kände mig jättepigg, så jag satt på internet till kvart i fyra, åt cornflakes m.m så jag var rätt död i morse. Kom just upp klockan halv tolv ;)

Ska vänta till lite efter 12 och sen ska jag hämta mina foton i Salthill. Ska bli spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0