Att måla på smörpapper

jag har börjat en serie små tavlor på smörpapper. Idag gjorde jag tavla nummer två.

Så här blev det, men fotot är väl inte det bästa. Det är en detalj från ett foto jag tog i Prag.



Maeve skickade meddelande till mig om att Tulca har sin programme launch i The House Hotel idag. Jag blev ju ändå inte uttagen till den utställningen, men kanske ska gå ändå, för mina verk ska iallafall vara med i en gratis katalog som en kille publicerar som konstprojekt och vad jag fattar så ska den vara tillgänglig under Tulca.

Världens skitväder idag, regn och stormvindar. De har spärrat av på andra sidan gatan eftersom skifferplattorna på taket av det öde huset faller ner när det blåser och får man en sån i huvet så dör man nog. Såg att det låg ett par krossade på gatan, men det är inte första gången, för några månader sedan när det blåste låg det massor med krossade plattor på gatan. Jag har sett hur illa det är med taket på "pigeon mansion" som jag kallar huset ända sedan vi flyttade in, eftersom vi bor uppe i takhöjd, på tredje våningen. Jag har sen dess försökt låta bli att gå där.
Tog just kort på det, så här illa är det:



Jag lyssnar på Syd Barrett och funderar på vad jag ska måla härnäst.

Kommentarer
Postat av: Tina

Intressant idé. Men hur gör du för att spänna upp pappret, det är ju så ömtåligt...som sagt mycket intressant!

2008-10-24 @ 22:15:56
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Y.R.L

gud va fin!

2008-10-27 @ 11:50:11
URL: http://koolakaulitz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0