Live @ 8 och out of place

Jobbade idag igen. Kändes konstigt, fast jag bara varit borta i fyra dagar så har ju de fyra dagarna gått åt till att tänka, leta jobb osv, så det känns som om man har "one foot out the door" redan, trots att jag inte slutar där förrän på söndag. Har fortfarande inte hört från chefen på det där cafét där jag var på intervju i lördags, så han har säkert hittat någon annan eftersom jag inte kunde börja redna den här veckan.

Skulle med Catriona till Bar no. 8 ikväll, men hon textade i sista stund och sa att hon inte kunde komma för hon måste åka och kolla på något hus. Hon bor ju hos Aisling just nu och letar rum, och boende annonserna kommer ju ut på en onsdag så hon var tvungen att kolla ikväll. Inte hennes fel, är ju inget kul att leta boende direkt. Pratade lite med Maeve där och hon sa att hon fått jättebra feedback på utställningen hon curaterade i Dublin (som jag var med i) och att de verkligen gillat mina verk. Sen sa hon att hon just nu börjat fundera på att sätta ihop en grupputställning med recent graduates om något år i arts centret, och temat ska vara barn konst/lekfull konst så hon sa att det är ganska troligt att hon ber mig vara med i så fall, så det skulle ju vara kul! Hon syftar nog på min lego animation och samlade prylar. Hon frågade om jag fått någon atelje ordnad och jag berättade om min jobbiga situation och det höll hon ju med om, att måla vid köksbordet är ju inget man vill hålla på med någon längre tid! och så funkar det ju inte med stora tavlor heller.

Jonathan Sammon hade curaterat kvällens program och han hade valt ut en hel del bra grejer, bättre än många tidigare program. Bla en rolig animerad video som var gjord som graffiti på en massa murar (svårt att förklara) och videor som hade mycket med elektroniska rytmer och mörka tankar att göra. Han spelade t om Portishead i pausen, så vi hade mer liknande smak än många av de tidigare personer som gjort programmen, de har ofta varit lite för märkliga.

Tyvärr kände jag i stort sett ingen där och en massa folk droppade av efter att programmet var slut, sa hej till Austin som hastigast men sen gick jag hem redan halv 11. Det verkade vara en massa ettor och tvåor från konsthögskolan som jag aldrig sett för men de verkade alla känna varandra. Önskar att det funnits såna här grejer när vi gick i ettan och tvåan på skolan. Men då var alla mina klasskompisar på omogna och ville bara gå på dåliga nattklubbar etc. Ingenting konstrelaterat alls.

På måndag har några tjejer på jobbet frågat om jag vill med dem på middag i The Bridge mills restaurangen som ligger precis på hörnet av vårt kvarter, så det kan ju bli trevligt som avslutning på turistbyrå tiden.

På vägen hem idag såg jag förresten att en till japanskt cafe har öppnat! Precis vid hörnet av Merchants road och Sheridans. Ska nog testa att gå dit imorgon på lunchen, även om det är en bit att gå. Hoppas det går bra för dem dock, för det ligger ju lite out of the way så hoppas folk hittar dit. Kappa Ya, det andra japanska cafet går ju jättebra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0