Prague here we come!

Nu har vi packat väskorna och ska ta nattbussen till Dublin Airport 1.45 i natt. Flyget går 7.15. Ska bli så kul! Vi har verkligen förtjänat lite semester, och jag ska försöka att inte tänka på min jobb och pengasituation när jag är borta utan bara njuta av semestern!

Träffade på en tjeckisk kille på turistbyrån och han sa att de hade 30 grader varmt där nu, så har fått tvinga mig själv att packa linnen etc, trots att man gärna vill slänga med ett par tjocka tröjor med tanke på hur vädret är här i Galway,

Idag var jag så himla glad dessutom för jag fick tag i nya numret av Circa art review och det är en hel sidas recension om min del i vårutställningen, jag är enda eleven på min skola som blev recenserad, de valde en från varje konsthögskola. Går att läsa artikeln på min hemsida www.ceciliadanell.com

Visade den för Medbh och ett par andra på jobbet och hon tyckte det var skitcoolt och bra gjort, hon kunde inte sluta prata om det! Jag gillar min chef :)

Jag och Aileen satt i call centret hela eftermiddagen och svarade väl sammanlagt på ca 5 samtal så vi satt och sökte jobb hela tiden så jag fick ihop två ansökningar till the Tate och National Gallery i London. Chansen att få jobb där är väl lika med noll eftersom så många ansöker, men det kostar ju inte mer än ett frimärke att försöka ;)


Sidan om min konst i Circa, med en bild av installationen. Tog ett skräpkort med webbkameran, orkande inte börja trixa med digitalaren, har ju en del annat att göra nu när vi snart ska åka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0