AutoCad kurs

Idag var jag så himla sjuk på förmiddagen att jag knappt trodde att jag skulle kunna gå på kursen ikväll. Jag hade huvudvärk, näsan var helt täppt, halsen värkte (ja ni vet, det vanliga när man är förkyld), och kunde inte gå ur sängen förrän efter 12. Sen kollade jag på alla resterande Mia och Klara avsnitt. Måste nästan köpa dem på DVD för de är ju så otroligt bra! Jag har aldrig sett första serien (förutom några youtube klipp) så skulle gärna vilja se den också.



Sen jobbade jag lite med förslag på omarrangeringar på min hemsida tills jag kom på att jag måste skicka påskkorten idag om de ska komma fram i tid. Jag gick till Cantec och skrev ut några exemplar av Dorothy kortet. och sen satt jag på Amnesty och skrev. Men då kom jag på att jag glömt ta med adresserna, och så var det för sent ändå, för klockan var ca 20 över 5 och sista tömning är halv 6... Så får skicka dem imorgon och hoppas på det bästa...

Sen blev det lite bråttom för klockan var nästan 6 och jag skulle på min kurs klockan 7 och hade inte hunnit äta, så det blev snabbt hem och fixa en dubbelmacka och sen iväg till bussen halv 7. Själva kursen var rätt kul. Är ju en Introduction to AutoCad, som är 3 timmar, varje måndagkväll. Jag tyckte man hann lära sig rätt mycket redan på första tillfället, även om det är ett rätt komplicerat dataprogram. Dock är jag ju rätt haj på datorer, så jag fattade snabbt och förde lite anteckningar. Vi fick alla presentera vilka vi var och vilken bakgrund vi hade, de flesta var byggjobbare, vägarbetare, arkitekter, inredare etc. Bara jag och en till tjej var konstnärer haha! Var förresten bara 3 tjejer och sen typ 20 killar och gubbar. De flesta var nog i min pappas ålder och en som satt bakom mig fattade ingenting utan gjorde fel på varenda övning - hallå, det stod ju att man skulle ha viss kunskap om datorer för att gå kursen....


Sånt jag kommer hålla på med de närmaste 10 veckorna.

Senare sen ska vi jobba med egna projekt och han visade häftiga exempel från tidigare kursdeltagare som utformat husritningar, designmönster etc. Jag kanske kan tillämpa det på Docks projektet på något sätt.

Ska få en trial version i 30 dagar att jobba med hemma också, men sen är det säkert skitdyrt att köpa tyvärr... Dåligt nog så är AutoCad enbart för Windows, men som tur är så har ju Sean en PC som jag kan få låna till läxorna vi ska få sen.

Enda dåliga är att bara för att nästa måndag är Bank Holiday så blir nästa tillfälle på min födelsedag! Det betyder att det inte blir någon middag för oss, utan Sean ska försöka boka om det till måndagkvällen istället. Sarah messade  idag och sa att hon inte kan komma till Galway den 16e (för festen) men att hon gärna vill att vi ska födelsedagsfika på tisdageftermiddagen eftersom hon är uppe hos sin pojkvän i Galway över påskhelgen.

Jag har ätit Actifed tabletter för att kunna klara av att gå på kursen (som torkar upp näsan, släpper huvudvärken etc), så egentligen är jag nog sjukare än jag känner mig. Och så ska nån jävla gubbe komma och kolla på vår spis imorgon. Den är ju typ stenålder, och sist jag skulle grilla veggie burgare i fredags så började det fräsa och det började slå ut gnistor från värmeslingar och den brändes nästan av på ett ställe och nu funkar inte grillen. Sean sa till Galway Property Management i morse, så nån skulle komma imorgon. Men har ingen aning om när, tänk om det blir tidigt, då måste jag ju gå upp tidigt fast jag är sjuk. Blev lite sur på Sean för att han inte kunde ha väntat med att säga till tills jag blev bättre. Har varit ett jäkla spring i vår lägenhet sista månaderna, fy fan, allt går sönder.... sprickor i väggarna, byte av lås... jaja, är ju inte vårt fel i allafall.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Tack :) Jag är rätt dålig på att fläta så jag ritar dem istället. Är rätt dålig på att rita dem också, får numrera delarna för att få ihop det...

Min man jobbar som mekanikkonstruktör så han är en hejare på AutoCad :)

Mia och Klara är ju bara bäst, älskar dem!

Krya på dig!

2009-04-07 @ 01:15:56
URL: http://kawasart.blogg.se/
Postat av: BJERNHAGEN

> NU LIGGER VÅRA NYA LIVE-VIDEOS UTE!

spana in oss, & lägg oss på minnet :)

- we're Shadow of the Room!

2009-04-07 @ 16:50:47
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh vad jag känner igen det där med sönderfallande lägenheter med innehåll. Vi är t ex utan vatten. Igen! Krya på dig också!

2009-04-07 @ 17:33:47
URL: http://callemoritz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0