Början på en ny animation

Nu har jag byggt upp en liten värld med mina IKEA teburkar, som ska föreställa höghus.

Här är två bilder av vad jag hållt på med de senaste timmarna:

Det här setet som jag byggt upp på köksbordet är lite svårare att jobba med än tidigare set eftersom det är beroende av dagsljus, och det skiftar ju en hel del med sol/moln etc. Jag har nämligen en bakgrund med blommönster över fönstret och har sen tonat ner det med ett vitt tyg över, så att det blir mjukt motljus. Nu blev det skymning, så fick sluta för dagen. Granarna har jag klippt av grenarna på en buskplanta jag köpte i Woodie's DIY tidigare idag. Den var lite brun på ena sidan så den var nersatt till en euro, perfekt tyckte jag eftersom jag skulle klippa sönder den iallafall.

Så nu är alltså köket en animationsstudio och jag kommer vakta som en hök på Sean så han inte river något tills imorgon. Han kan vara lite klumpig av sig haha, igår var vi på en pub som ligger runt hörnet och drivs av en australiensare och heter The Salt House. Vi hade en intressant diskussion och Sean rör gärna på armarna när han pratar, så han stjälpte ut en hel pint 6 procentig tysk öl i knät på mig så mina jeans luktar gammalt fyllo märkte jag idag när jag skulle ha på mig dem, så de åker i tvätten...


Alltså, jag älskar sånt här!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Åh, det ser hur fint som helst ut!

2009-02-25 @ 23:18:44
URL: http://enoughisenough.blogg.se/
Postat av: Natalie

du e söt ^__^

2009-02-25 @ 23:53:22
URL: http://heroineismydrug.blogg.se/
Postat av: Natalie

Sv: tack <3333

2009-02-26 @ 00:16:41
URL: http://heroineismydrug.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Det ser ju helt fantastiskt ut! Gud vad spännande!

Jag är så sjukt sugen på lära mig animera men har aldrig gjort det och hittar inga bra kurser.

Ska bli spännande att se lite om du nu lägger upp något på bloggen :)

2009-02-26 @ 14:47:02
URL: http://www.metrobloggen.se/kawasart

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0