G126 Members show

Jag tog bussen ut till Ballybrit på eftermiddagen för att kolla på vår members show i G126 galleriet. Alla medlemmar fick ha med en mindre tavla var, fast alla var ju inte så små precis. Men mina är ju antingen jättesmå eller jättestora, och de jättestora fick då rakt inte plats. Jag tog med en som heter Metro Pankrac. Var verk av många personer jag känner/vet vilka de är.


Min tavla högst upp




Det var en salig blandning, men så blir det ju när det är en members show. Sen gick jag ut till Cregal art och hämtade mina två 1x1m ramar och köpte även tavelduk att sträcka över dem. Det kostade allt som allt 108 euro, ca 1100kr. Ändå fick jag en ganska stor rabatt enligt ram-killen "The old man likes you", sa han och menade den gamla gubben som jag fikade med i onsdags som grundade affären ;)

Sen släpade jag dem till busshållplatsen och var i en 30 min sniglande trafikkö in till centrum. Men jag kunde ju inte gå när jag hade ramarna. Nu har jag haft ett lite otäckt extra arbete också. Toaletten svämmade nämligen över förut. Jag hade slängt i för mycket papper och var dum nog att spola igen när vattnet redan stigit lite och då rann helvetet över, så sen fick jag spendera ett tag med att hälla bleach och skura hela badrumsgolvet och mattorna. Bläää! Som tur var så var det ganska rent vatten eftersom det som var i toan redan hade spolats ner, men ändå!

Vid busshållplatsen. Lemsip reklam, räddaren i snorvärlden.
Nu snorar jag som sjutton igen, trodde min förkylning gått över men den tycks ha kommit tillbaka igen. Sean var hos property managment företaget och klagade på våra grannar förut, och de skulle få en varning. Det beror på att vi bor i ett gammalt hus men de är helt dumma i huvet, så de står typ och hoppar jämfota i golvet så vi får sprickor i putsen i taket och väggarna och hela huset skakar och så har de haft ett flertal fester som spårat ur, bla vid nyår så hade någon pissat i trappan, slängt massa skräp, satt på brandlarmet för tionde gången etc. Tror inte de gillar oss när de får veta att vi skvallrat på dem...

Innan Ballybrit så var jag även en timme i Social Welfare kontoret eftersom betalningen med mina pengar jag skulle få när jag var borta över jul inte kom som de sagt, men nu ska jag få dem på onsdag iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0