Är med i samlingsutställning nästa vecka

Alltså vilken himla asbra vecka det här har varit!

 
Penguin Café Orchestra, konstutställningar, Arts festival paraden, Live @ bar no. 8, Docks Project launchen, Primal Scream...

Trivs så bra när det händer så mycket kul.

Mer kul blir det dessutom för på torsdag den 30 är det vernissage för en samlingsutställning som jag är med i. Den heter "Ealaion at Lunasa" (konst i augusti) och äger rum i Galway University hospital, the City Museum och Galway arts centre.
Jag visar två tavlor och en animerad video (Den med IKEA burkarna som jag gjorde i våras). Mina grejer ska visat i the University hospital och Galway Arts Centre. Jag har alltid velat visa i arts centret, så nu blir alltså första gången.

Var flera hundra som ansökte och de har valt ut ca 45 konstnärer. Norma som gick i min klass kom också med, och likaså gjorde Ruth Le Gear och Jennifer Cunningham som jag känner.

På hemsidan rullar några bilder som ett bildspel, varav en av dem är mina:


Kolla in: www.galwayartscentre.com/visual.html

Lyckades byta så jag får sluta fem och kan gå på vernissagen, för jag skulle egentligen ha jobbat till 7 på torsdag. Först börjar vi i sjukhuset klockan 5, sen museet klockan 6 och sist arts centret klockan 7. Ska bli kul!!!


Kommentarer
Postat av: Tippie

Hehe jaa:)

2009-07-27 @ 12:40:40
URL: http://tippie.blogg.se/
Postat av: Nazli

sv: okej, hur lång va den?? =)

2009-07-27 @ 20:21:25
URL: http://naazlis.blogg.se/
Postat av: Tina

Ditt konstnärsliv flyter på fantastiskt bra.



Så du har också fått chansen att e Primal Scream - såg dom förra helgen på festival. Rätt skojiga live.

2009-07-27 @ 23:09:10
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0