Min målning är i tidningen!

När jag kom till jobbet idag (jobbade 1-6) så sa de andra att de sett min tavla i tidningen. Det var mer än vad jag själv hade gjort, men de hade satt upp sidan på anslagstavlan i fikarummet. Det är en artikel i lokaltidningen Galway Independent där det är en intervju med Maeve Mulrennan, curatorn för Galway Arts Centre. Hon pratar om hur det är ställt med konsten i landet, och hur det är synd att det börjar bli så mycket nedskärningar i statliga bidrag p.g.a ekonomin. Hon pratar även om utställningen som öppnade igår.

Det är tre bilder med i artikeln. En är Siobhan Piercy's (print lecturer på konsthögskolan), en är Emer-Jeans och en är MIN.

Kul att de valde just min tavla till artikeln! det gjorde min dag kan man säga!




Annars var det stressigt nog på jobbet. Skitväder och Race Week och inga B&B eller hotell kvar i centrum. Men jag hann iallafall göra 5 bokningar på min halvdag, så det gör att jag kom upp lite på listan i vår bokningstävling. Varje vecka tävlar vi nämligen om vem som gör flest bokningar och den som vinner får välja sina lediga dagar nästföljande vecka. Men, det är mest prestigen i sig som räknas. Tyvärr har jag aldrig chans att vinna, för det finns några permanent staff som aldrig är i kiosken eller cash pointen, och därför har de ju mer tid på sig att boka, och så handlar det ju om ren tur också, om turisten som kommer fram till just en själv vill boka boende eller bara boka biljetter, veta var sevärdheterna är etc. Är väl bra på sätt och vis att vi räknar bokningarna för det betyder att vi anstränger oss mer att få folk att boka, och då tjänar vi ju mer pengar (fast själva får vi ingen kommission). Men samtidigt är det lite jobbigt, för man vill ju inte komma sist och ha bara 1-2 bokningar när andra har 10-15, för det är ju inte det det kommer an på utan kvaliteten på servicen. Och jag är iallafall en av de som kan mest när det gäller lokalkännedom!




Kommentarer
Postat av: bella

grymt!

2009-07-31 @ 21:23:25
URL: http://thirteenseven.blogg.se/
Postat av: Tina

Kul att bli publicerad i tidningen - det är ju guld värt! Är det en stor tidning?

2009-08-04 @ 12:08:18
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0