Vad jag gjorde igår (och idag)

Igår kom jag hem så sent att jag aldrig hade ork att uppdatera. Först gick ju jag och Sean en promenad runt Terryland och sen åt vi frusen yoghurt med hallon och jordgubbar (så himla gott!) på nya Yoghurt caféet vid cross street.


Yoghurten ser precis ut som mjukglass i konsistensen men är såklart mycket nyttigare eftersom det bara är naturell yoghurt.

Sen gick jag till ateljén och fortsatte jobba med animationen. Gick även en sväng till Hynes Yard car park vid the docks och tog lite polaroidbilder. Jag tog en serie på 9 bilder igår som jag skrev tid och datum på, tog 9 bilder där på lördagen också. Sen satte jag upp dem som en tidslinje på ateljéväggen.




Jag älskar polaroider. Fast det vet ni väl redan.



En dikt jag skrev för några dagar sedan och ett foto jag tog upp i parkeringshuset för några veckor sedan finns också på ateljéväggen.

Idag har jag jobbat hela dagen. Började redan 8.45 eftersom vi har ett morgonmöte på måndagar innan vi öppnar 9. Hann inte äta frukost och kände mig helt astrött hela morgonen. Sen var jag tvungen att gå till AutoCad kursen nu på kvällen 7 till 10 också. Upptäckte att vårt projekt måste vara klart till nästa måndag  så jag vet ju vad jag ska göra i helgen då... (suck). Och så måste jag ju få klart animationen denna veckan också. Dessutom har vi ju vår Hitchcock kväll hos Cat på onsdag, jag har möte med Maeve någon av kvällarna och så vill Sarah träffas och fika också. Allt händer alltid på samma gång!

Kommer dock inte kunna åka till Cork med Catriona i helgen som hon frågade för jag måste göra klart mina båda projekt. Fast på ett sätt gör det inte så mycket för om jag åker så kommer jag vara så otäckt trött sen på jobbet eftersom det blir så många timmar på buss, fest hela natten etc. Så det får bli en annan gång.

Nu måste jag i säng för jag är så vansinnigt trött. Jag jobbar jämt känns det som, antingen turistbyrån, AutoCad grejen eller animationen... det tröttar ut.

Kommentarer
Postat av: anna

gud vad jag gillar din blogg. du inspirerar verkligen. jag får sån lust att börja göra lite mer kreativa saker varenda gång jag är in här :)



2009-06-23 @ 08:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0