Bilder från ateljén

Jag spenderade ett par timmar mitt på dagen med att skriva en ansökan till Claremorris open exhibition, var helt säker på att det var den 29e imorgon, av någon anledning och det är deadlinen. Men, det är ju först nästa vecka, kom jag på när jag bränt skivorna, skrivit ut ansökan i ett internet café och skickat iväg alltsammans. Kunde kanske ha gjort något mer genomtänkt om jag haft en vecka till på mig, men känner jag mig själv rätt så hade jag väl suttit likadant nästa tordag morgon istället eftersom jag alltid skjuter på allt, haha!

Gick ut till Woodies DIY i Terryland och köpte brackets, (ni vet såna där vinkelgrejer man har när man sätter upp hyllor, vet inte vad de heter på svenska) och ett litet vattenpass. Sen lyckades jag skruva upp en hylla ovanför handfatet i ateljén så jag kan ha lite böcker och grejer där. Det är gipsskiva, så Jim var osäker på om det kommer hålla, men det känns stadigt iallafall så får hoppas det inte ger med sig sen och halva väggen bryts loss!

Tog ett par kort med mobilkameran. Tanken är att bordet ska stå till höger om handfatet sen och så har jag de andra väggarna lediga till att måla.

Hyllan var en del av en TV bänk vi hade i Seans lägenhet i Westport.

Bortre hörnet. Ateljén är ca 12 kvadratmeter stor, men det är lite svårt att få en uppfattning när man tar kort. Det är bra att fönstret sitter högt upp, för då kan man använda hela den väggen till att måla. Det var nackdelen med skolans ateljéer, för även om fönstren var stora och fina, så betydde det att i stort sett en hel vägg gick till spillo, samt att man fick solen i ögonen när man satt där och jobbade på eftermiddagarna.

När jag just skulle gå så träffade jag på Maeve och Victoria från Galway arts centre som var uppe och pratade lite med Jim och Aine. Det är visst Victoria som ska curera utställningen i hallen som vi ska ha, jag känner henne inte men har sett henne ofta eftersom hon jobbar i receptionen i arts centret.

Fick även kontakt med en kille via Galway freecycle. Ni vet de där internet grupperna där man kan söka efter eller ge bort oönskade saker gratis. Han sa att han har ett bord jag kan få och att han kan leverera det också nån kväll, så det låter jättebra. Först trodde jag inte att jag skulle kunna ta det för han sa att det är 2ft"6 brett och dörren till ateljén är så bred så då kanske den inte går in, men han sa att det går in genom en standard dörr och Aine trodde också att det skulle gå. Hoppas det inte är för tungt bara, för det ska ju upp till tredje våningen!


Kommentarer
Postat av: johanna

hej! tack för kommentaren, jag blev mucho glad! och vilken intressant blogg du verkar ha, eller vilket intressant liv rättare sagt. haha. det får jag se till att följa! och angående alphonse-affischen så var jag ju så dum för det stod ju för bövelen nedanför vad verket och konstnären hette haha.

2009-05-22 @ 17:45:53
URL: http://gittilou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0