Tänk vad lite sol kan göra

Idag var det lika mycket folk som ringde oss på turistbyrån som igår, om inte värre! Jag väntar med bävan på morgondagen... Accommodation for Saturday, ja tjena, får boka in folk i Oughterard som ligger 25 min från Galway vid det här laget! Är precis som Race Week i Juli, eller the August Bank Holiday. Många utländska turister som inte hört om Galway Ocean Race blir besvikna som vanligt vid dessa helger och evenemang.

Nu ikväll var vädret helt underbart. Solsken och äntligen lite värme. Det har ju varit lite småkallt hela veckan. Jag var först på vernissage i Galway Arts centre, kom precis på slutet eftersom jag var tvungen att hinna äta och byta om efter jobbet innan jag gick dit. Sen gick jag på vernissage i 126 Galleriet och sist såg jag Jennifers video screening i bar no. 8. Alltsammans var rätt okej på det hela taget, men inte på långa vägar så kul som vernissagen i 126 för ett par veckor sedan. Var inte så många som jag kände där ikväll, så jag pratade bara med Maeve från Galway arts centre, Jennifer och en tjej som också är medlem i engage studios och som jag inte minns namnet på. Bar no. 8 var helt packad med folk eftersom den ligger nere vid hamnen, så man kunde knappt röra sig där inne och det var mest okända ansikten, så efter en stund gick jag hem.

Mellan 126 och Bar no. 8 gick jag en sväng och åt en twister glass och gick upp på min takparkering och tog lite kort i kvällsolen. Det var trevligt att bara strosa runt lite och insupa atmosfären. En gäng på balkongen precis nedanför satt och grillade så den underbara lukten av grillat hängde i luften och mängder med båtar rörde sig runt hamnen och Galway bay. Ahhhh...



Masterna till de sju yachter som hela den här tillställningen handlar om.


Min stad.


Kommentarer
Postat av: Tina

Sent svar...men men, bättre sent än aldrig=)



Ja det är alldeles förträffligt skönt att ha sitt eget space, som en ateljé eller en garderob...vet inte vilken utan mina två favoritrum jag trivs bäst i - men jag vet att jag kan spendera timtals i båda.



Hoppas du får en skön helg - och ät många twister - för dom är satan så goda.

2009-05-29 @ 15:28:01
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Tina

PS, gud vilken god glass!

2011-03-14 @ 11:05:44
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0