A Pretty Good Year

Idag målade jag klart min sjätte tavla. Det är en vy av Scöneweide i Berlin. Ett koloniområde med höghus i bakgrunden. Sista två dagarna har vädret varit så sopigt så det finns inte. Råkallt och regnigt! Båda morgnarna har jag vaknat av att solen har skinit men sen har det förbytts i regn och blåst. Perfekt innesittarväder alltså. Fast igår trodde jag att det skulle bli fint när solen sken på morgonen (idag visste jag bättre). Så jag gick en promenad, hamnade i värsta regnskuren, men bet ihop och gick klart rundan istället för att gå hem.

På måndagseftermiddagen var jag ute i White Room Gallery i Liosban och pratade med Anna, curatorn för utställningen och lämnade in foton på mina tavlor så här långt och ett artist statement eftersom hon ville ha det senast den 2:a november för att promota utställningen. Hon var trevlig!


Igår eftermiddag/kväll så målade jag halva tavlan innan jag gick till Java's och drack kaffe med Sean. Jag gjorde ett litet kap i Simon Shopen i form av en bok om drömmar och dess symbolik för 10 cent och ett kasettband med soundtracket till Grease musikalen för 50 cent, haha! Väldigt intressant bok!

Idag så var jag i ateljen redan vid 12. Nästan rekord från min sida (jag är känd för att ha svårt att jobba på förmiddagen). Jag fortsatte måla lite, sen åt jag lunch med Sean i Amnesty cafét, som ligger precis rakt över gatan som tur var för det regnade! Blev kvar där en bra stund efter att Sean gått tillbaka till jobbet eftersom min bok var så intressant. Efter att ha målat klart tavlan runt 6 så gick jag till Java's med datorn och satt där och skrev lite och drack en kanna te. Jag kan lätt bo i Java's regniga höst/vinterkvällar.

En liten låt för att pigga upp också:



Den här låten får mig alltid att tänka på Berlin, för den var i min iPod större delen av tiden där eftersom jag köpte skivan där :) Tori Amos är så himla fantastisk. Det här framträdandet är dessutom från Berlin, den 7 oktober i år. Såg affisher att hon skulle spela, men då var ju inte jag där längre... Min ambition är att se henne live nån gång! Kom till Irland då!

Kommentarer
Postat av: Ebba

Åh, som jag skrev förut, det är nåt speciellt med gränsen mellan bebyggelse och natur, eller odlad natur med för den delen. Den tavlan påminner mig om ett kort jag tog här med utsikt över 4H-gården och miljonprogramshusen, här är det:

http://karibor.dreamhosters.com/akalla-husen.jpg



Regn med snö har vi haft, blä

2009-11-05 @ 19:44:47
URL: http://www.ebbalovisa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0