Halloween och alla nya tavlor.

Idag köpte jag en pumpa av Anne-Marie's farbror Ernie i Ernie's Greengrocer på Sea road. Hon hade just kommit tillbaka från Berlin för några dagar sedan och skulle börja jobba sitt skift när jag kom dit, så vi pratade lite, men hon var ju tvungen att jobba så det blev inte lång stund.

Imorgon ska jag göra pumpapaj är tanken. Förra året blev det ju först gjort efter Halloween eftersom jag hade en liten incident med århudradets bakfylla och en förlorad jacka bla. Men förra Halloween har jag mer eller mindre förträngt vid det här laget!



I år vet jag inte riktigt vad som händer. Catriona textade mig för en liten stund sen och bjöd mig hem till henne imorgon kväll. Blir nog några stycken som ska äta, se film etc. Trevligare än att gå ut bara, för stan är så packad och galen ändå på Halloween, men man vet ju aldrig, vi kanske går ut en sväng sen senare också.

Jag målade klart min femte tavla till utställningen i december. Utställningen heter "10x10" och äger rum på White Room Gallery. Det är 10 konstnärer som blivit tillfrågade att göra 10 tavlor var som är 10x10 tum i storlek. Dessa ska sedan säljas för 100 euro styck. Serien som jag håller på med heter "Ever After" och är baserad på min resa till Berlin.

Den här gjorde jag klart idag:



De jag gjort tidigare är dessa:




Sådär ja, nu är det bara fem kvar.

Snacka om att det tar tid att göra när jag gör dem så pilliga! Men nu trivs jag något enormt med vad jag gör ändå måste jag säga. Har skaffat ett litet element till ateljén så jag slipper frysa, så där sitter jag för det mesta och målar medan jag lyssnar på musik på datorn, äter japanese cracker mix, dricker te, och är omgiven av sånt jag gillar som inspirerar mig.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nice! va söta dom blev! så gött liv du har då, så skulle man ha det :)

2009-11-04 @ 15:34:11
Postat av: Ebba

Åhh vad fina tavlorna var! Jag tycker natur blir sån häftig kontrast till moderna (eller miljonprograms-) hus. Jag bor i Akalla utanför stockholm och här är det ju 70-tals-hus, massa likadana, men omgivet av natur, järvafältet och naturreservat. Människans intrång blir så tydligt då. Vad kul koncept med 10 st 10x10-tavlor av 10 konstnärer. Då kan de kalla utställningen för "10000" (10x10x10x10) egentligen, hihi.

2009-11-04 @ 19:38:31
URL: http://www.ebbalovisa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0