I'm back!!

Jag hade en fin jul hemma i Sverige. Om ni vill se lite bilder så finns de på bilddagboken, heter "foggynotion" där. Träffade Helena, Sofia, Emmelie och Karin när jag var hemma, trevligt som alltid! Har tagit en liten paus från bloggen, har tröttnat på att berätta om allt jag gör som en dagbok, utan kommer bara att uppdatera när jag känner för i fortsättningen. Har så fullt upp just nu med jobb till utställningarna jag ska vara med i och skolorna jag ska ansöka till att det kommer först.

Sista två veckorna sen jag kom tillbaka hit har jag hållit på med editing av videon jag håller på och gör till Syracuse utställningen. Har fått jobba hemma sedan en vecka tillbaka eftersom vi inte har nån el i ateljéerna pga nåt klanteri med en obetald elräkning och killen som sköter om det är i Californien (don't get me started...). Filmade en hel del när jag var i Sverige och nu har jag spenderat helgen med att bygga två modeller av en jaktkoja och ett jakttorn som jag filmat och ska klippa ihop med de riktiga miljöerna. Glasspinnar, frigolit och kvistar ligger kringspridda i hela köket, blir alltid kaos när jag är mitt uppe i nånting, haha!


Riktig vs. modell.

Jag och Sean var i Dublin i fredags. Jag köpte en metallophone (xylophone) och bead drum för att göra ljudeffekter till videon och väntar för tillfället på att få en USB mikrofon levererad från Tyskland. En Samson CO1U, som ska vara väldigt bra så den ser jag fram emot!

I Dublin var jag även inne på Harlequin och hittade denna vintagekappa från 70-talet med ärmar i fuskpäls. Jag är mycket nöjd!


I onsdags hängde jag en soloutställning i Ard Bia Nimmo's här i Galway. Ett café och restaurang populärt bland konstfolk (däribland mina f.d college tutors som råkade vara där och äta lunch just när jag hängde utställningen). Stället har även olika konstevenemang, hantverksmarknad etc. på övervåningen och ägaren Aoibheann har tidigare ägt gallerier i Galway och Berlin, så man kan säga att det är den mest prestigefyllda café/restauranglokalen i stan att ställa ut i. Jag visar ca 10 tavlor från tre olika projekt, däribland tre stora tavlor från vårutställningen. Kul att få visa dem igen för trodde bara att de skulle få stå här hemma och samla damm. Har fått massor av positiva kommentarer om mina grejer och blev listad på www.irland.com som en av 12 "things to do at the weekend" grejer i landet. Fråga mig inte hur det kom med, men kul iallafall!



Har bara ett par veckor på mig att få klart grejerna till utställningen i USA nu, så får jobba på bäst jag kan, men kul är det! Sen måste jag tänka på vad jag ska hitta på som proposal till Docks project utställningen i 126 galleriet här i stan i juni. Fick även veta att jag sålde 7 av 10 tavlor i "10x10" utställningen i The White Room före jul, så det är jag mycket nöjd med! Förra året hade jag inget på gång och nu hinner jag knappt med!


Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Helt grymt bra ditt konstnärskap flyter på. Tror rejält mycket på dig - och det verkar många andra göra också. Så glädjande roligt!



...och vilket kapp-fynd. WOW.

2010-01-21 @ 23:17:28
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0