'Dock Discourse' i 126 galleriet.

Imorgon är det vernissage för "Dock Discourse" i 126 Gallery i Galway. Projektet som handlar om Galways hamn och som har pågått i över ett år.

Igår och idag installerade vi utställningen. Jag jobbar, så jag var nere igår eftermiddag och fick hjälp av Aoife att köra dit mina tavlor i hennes bil samt diskutera var och hur sakerna skulle installeras. Idag var jag där på lunchrasten och kollade så att mina tavlor hänger bra och såg hur långt de kommit. Senare på dagen blev Aoife och Ann Maria klara med installationen. De väntar bara på att få utställningstiteln och våra namn som ska klistras på väggen levererade från tryckeriet imorgon.

Sen klockan 6 är det vernissage. Jag kommer få stressa hem från jobbet och byta om eftersom jag slutar först 6, men det är ju inte allt för långt att gå som tur är.


Mina tavlor.





Igår, onsdag, var vi i lokaltidningen Galway Independent. Aideens del i projektet var att curera en bilaga till tidningen med teckningar som olika konstnärer gjort som handlar om Galways hamn, utopia etc. Jag hade två teckningarna som jag baserade mina två stora tavlor på med i tidningen.

Det går att ladda ner en .pdf av bilagan ::här::


Omslagsbilden är gjord av Aideen och används även som poster för utställningen.

Det är bara jobb, jobb, konst, konst just nu. Har hur mycket som helst på gång. Men det är kul!

Kommentarer
Postat av: Sofia

va kul att det verkar hända så mycket för dig nu! underbart ju. lycka till på utställningen!

2010-06-12 @ 00:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0