En vecka.



Förra lördagen var en vacker vårdag. Då var jag på marknaden på vägen hem och köpte en bukett påskliljor. Och så träffade jag på Daniel vid hans doughnut stånd, och jag tror han tyckte jag såg tjusig ut med min blombukett, för han gav mig fyra hemmagjorda doughnuts med kanel att ta med hem. Gav två till Sean, men hade kunnat äta alla fyra om jag inte vetat bättre, eftersom de är så goda!


Kvällen innan, förra fredagen alltså, så var jag och Catriona och ett par av hennes vänner på vernissage i 126 galleriet. Det var en Amerikansk kille vars utställning handlade om konsumering och billigt gods gjort i Kina. Han hade gjort varje bokstav utav någon typ av billigt material från Kina.



I tisdags så var jag och Catriona på middag och filmkväll hemma hos Geraldine uppe på Taylors hill. Vi fick apple crumble och glass till efterrätt och eftersom Ger varit med i ett konstprojekt där de målade miljöer ur Stanley Kubricks filmer så bestämde vi att vi skulle se en av dem. Det blev Lolita. Jag har sett den flera gånger och läst boken, som är en av mina favoritböcker. Men det gjorde inget för den är ju så bra och Catriona hade inte sett den. Sen blev vi kvar och pratade i evigheter och drack rödvin och plötsligt var klockan halv 3, så då började det bli dags att åka hemåt tyckte vi. Mycket trevlig kväll.

Annars har jag läst ut The Double av Dostoyevsky och håller nu på med hans Notes from Underground. Så himla bra! Och så har jag varit i ateljén en del men det går väl lite sådär, saknar lite inspiration för tillfället känner jag.



Kommentarer
Postat av: Fossilia

:)

2010-03-28 @ 14:53:28
URL: http://fossilia.blogspot.com/
Postat av: Daniel

åååh påskliljor!! Åh så fina!



Hoppas nån kar ger en sån bukett till mej!!!

2010-03-30 @ 15:00:40
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0