Super 8 = Super Ace

Mina rullar Super 8 film kom tillbaka från labbet igår. Jag har hyrt en projektor av Julien i några dagar så jag kan kolla på på dem och fundera ut hur jag ska klippa konstfilmen jag jobbar med.

Gud så himla fint det är med Super 8! Jag kan inte sluta titta på filmerna och jag gillar själva hantverket med att mata in leadern i projektorn, snurra upp den på take up reel:et och sen slå på ljuset. Själva ljudet... ja allting!

Galways första Continental Christmas market öppnade i Eyre Square idag och de slog på stadens Christmas lights. Tycker inte direkt att det känns som jul ännu, trots att de spelade julsånger och sålde julsaker, men det var rätt mysigt ändå att gå där i mörkret. Sean köpte mig en Russian doll från en rysk nunna. Så himla fin! Min gammelmormor var ryska och jobbade som telefonist åt Tsaren (mormor och dem fick fly från Karelen när kriget bröt ut) så de har några såna hemma men nu har jag min egen, eller egna kanske jag ska säga. Den är så fin!


Storyboarding på golvet. Normalt sett klipper jag i datorn och då kan man ju testa sig fram, men eftersom jag nu ska klippa för hand så är det ju lite mer definitivt, och lite mer jobb, så jag har gjort små lappar med alla sekvenser jag gillar och sen flyttar jag runt dem på golvet och funderar.

Projektion i sovrummet. Kollar på filmerna hemma för Julien bor ju granne med mig och projektorn väger säkert 10 kilo så knappast att jag tänker släpa den till ateljén för att kolla!


I slutet på sista filmen filmade jag lite på familjen och våra djur. På måndag måste jag ha kommit på hur jag vill ha det för då ska jag lämna tillbaka projektorn och köpa splicer av Julien och låna en viewer och börja arbetet med att klippa filmen.

Kommentarer
Postat av: lauren

coola bilder ju

2010-11-20 @ 02:01:46
URL: http://ohithinkitsablog.blogg.se/
Postat av: Art By Tina

Ryska gener minsann. Fascinerande minst sagt. Är galet förälskad i sådana dockor, håller ständigt utkik efter sådana på loppisar. I Berlin var jag inne i en störtskön butik som bara sålde sådana, ursnygga och urdyra.

2010-11-21 @ 14:04:59
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Grattis på namnsdagen! Har du bestämt när du ska resa till Sverige nästa gång? Kram kram

2010-11-22 @ 13:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0